U bevindt zich in het consumentengedeelte van de website

Verkoop Made.com mislukt: webwinkel neemt geen bestellingen meer aan

Meubi-connect is een digitaal B2B-platform waar retailers en fabrikanten snel, overzichtelijk en visueel zaken kunnen doen.

De gesprekken rondom de verkoop van Made.com zijn vastgelopen. De Britse woonwebwinkel neemt geen nieuwe bestellingen meer aan en de site is uit de lucht.

Eerder deze maand startte de Britse woonwebwinkel met een oriënterende fase, waarna er zo snel mogelijk moest worden doorgegaan naar de tweede en laatste fase van het verkoopproces. Volgens Reuters eiste Made.com dat de verkoop eind oktober rond moest zijn. Aan dat tijdspad konden de potentiële kopers niet voldoen. Het bedrijf meldt nu dat de verkoopgesprekken met een ‘select aantal partijen’ zijn mislukt.

Omdat de designtak van Made.com afhankelijk is van verdere financiering en het bedrijf zijn waarde voor schuldeisers wil beschermen, worden voorlopig geen nieuwe bestellingen aangenomen. De retailer zegt binnenkort met een update over de situatie te komen.

Made.com laat weten nu geen verdere informatie te geven en ‘zo nodig een nadere aankondiging te doen’.

Made.com kampt met een sterke daling van de verkopen en met hogere kosten door problemen in de toeleveringsketen. In het eerste half jaar van 2022 maakte Made.com een verlies van 40,6 miljoen euro, tegenover een verlies van 11,6 miljoen euro in het jaar ervoor. Vorige maand werd er nog een grootschalige ontslagronde doorgevoerd, waarbij ongeveer een derde van de medewerkers op straat kwam te staan.

https://www.made.com/

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn