U bevindt zich in het consumentengedeelte van de website

Van Landschoot organiseert digitale beurs

Meubi-connect is een digitaal B2B-platform waar retailers en fabrikanten snel, overzichtelijk en visueel zaken kunnen doen.

Sinds 1925 is Van Landschoot een vaste waarde in het Benelux beddengebeuren. De fabrikant uit Maldegem staat garant voor een op en top Belgische productie en pakt van 1 tot 5 maart uit met een online verkoopbeurs. Bedoeling is de drie huismerken extra in de kijker te zetten.

 

Net als zovele andere Belgische fabrikanten is ook Van Landschoot een graag geziene gast op de Meubelbeurs van Brussel. Dat die afgelopen december niet kon plaats vinden, leidde in Maldegem tot een zoektocht naar alternatieven. De digitale Meubelbeurs was alvast een goed begin, maar toch werd werk gemaakt van een eigen onlinebeurs. Die zal plaats vinden van 1 tot 5 maart.  Marketingmanager Camille Van Brabander: ‘We willen origineel uit de hoek komen en op een bepaalde manier toch sociaal contact met onze klanten behouden. Zeker in de interieursector kan je dat gevoelsmatige niet loskoppelen van een eventuele aankoop. Dus hebben we in-house een online beurs op poten gezet. Een ontmoetingsplek waar we zoveel mogelijk willen tonen. Dus zijn het in plaats van één stand drie standen geworden, eentje voor elke collectie: Van Landschoot, Henson Design en Axelsson.’

Het online verhaal heeft voordelen. Want op een fysieke beurs kost elke vierkante meter geld. Lang niet alle producten kunnen worden getoond. Terwijl er nu voortdurend sprake zal zijn van visuele triggers. Camille: ‘We gaan de klanten toelaten om te navigeren door elke stand. Op die manier kunnen een tiental bedden per stand bekeken worden. Vind je een bepaalde combinatie leuk, dan kan je klikken en de productfiche opvragen. Je krijgt vervolgens een configuratiecode die je als klant kan inladen en zo surf je meteen door naar de e-shop. Wie wil, kan in contact treden met een verkoper.’

Na de online beursweek zullen klanten van Van Landschoot (vooral Belgische, Nederlandse en Duitse winkeliers) niet langer zelf kunnen inloggen. Maar het bedrijf zal hen niet in de kou laten staan. Camille: ‘Dit wordt heel zeker een erg handige tool voor onze vertegenwoordigers die de producten op die manier ook aan de klanten kunnen tonen, wanneer ze bij hen langsgaan. Sowieso zetten we verder in op fysiek contact. We hebben een stand op de Woonindustrie in Nieuwegein en zijn sinds kort ook te vinden op de TradeMart in Brussel.’

Interessant om weten: de deelnemers van de digitale beurs van Van Landschoot maken kans op een overnachting in een driesterrenhotel in Damme, ingericht met bedden van de Belgische fabrikant. Aan de overnachting is ook een bedrijfsbezoek gekoppeld. Kwestie van het fysieke contact met de winkeliers toch in stand te houden. ‘We hebben altijd leuke acties gedaan met onze klanten’, zegt Camille nog. ‘Corona mag ons niet weerhouden om hen toch een beetje in de watten te leggen.

Registreer je nu: https://mailchi.mp/vanlandschoot.be/virtuele-beurs-voorjaar-2021-registreren

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn