Leden

U bevindt zich in het professionele gedeelte van de website

Tim Gielen: ‘Ga waar je klant is’

Meubi-connect is een digitaal B2B-platform waar retailers en fabrikanten snel, overzichtelijk en visueel zaken kunnen doen.

Tim Gielen van Wave of Engagement mocht de spits afbijten. Het was meteen duidelijk dat hij een hart heeft voor de fysieke winkel. Hij stelde de aanwezigen meteen de vraag: waar zie je je winkel binnen 10 jaar? Pertinent was zijn voorbeeld over zijn waar je klant is. Al beslist die op de oceaan te gaan wonen… Hij gaf voorbeelden uit het verleden om vandaag en morgen beter te begrijpen. Hoe een klein winkeltje als de Southland Ice Company uitgroeide tot het 7Eleven-concern met 35.000 winkels. Hij zei ook: de toekomst is er al. En gaf voorbeelden van merken die de nieuwste trends al incorporeren. Voorbeelden als Supreme (met wekelijkse drops van nieuwe spullen), van BBQ Experience Center (waar er vooral gekookt wordt en je niet direct komt om te kopen), de Jordan 100 Index, Nix & Nix (alcoholloze winkel) en Biogena (waar je ook buiten de openingsuren voedingssupplementen kan scoren). Waarom geen proefslaaphotel in je winkel openen? Zo van: ‘we verkopen geen bed, wel een goede nachtrust.’ Zijn eindnoot: bouw een community op met passie.

Foto: Stefan Martens

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn