U bevindt zich in het consumentengedeelte van de website

The day after-interview met Glenn De Maeseneer: ‘Ik kijk al uit naar de volgende Meubelbeurs editie’

Meubi-connect is een digitaal B2B-platform waar retailers en fabrikanten snel, overzichtelijk en visueel zaken kunnen doen.

Voor Glenn De Maeseneer was deze Meubelbeurs Brussel de allereerste als directeur. Hij blikt tevreden terug op de vierdaagse en kreeg veel goeie reacties van exposanten. ‘Ik heb een goed gevoel en kijk hoopvol naar een volgende editie. Ik denk dat we een goede basis gelegd hebben voor de toekomst.’

Glenn, hoe heb je de beurs zelf ervaren?

Glenn: ‘Ik ben moe maar voldaan. Tot een halve dag na de beurs ben ik volop bezig geweest. Ik heb voortdurend vinger aan de pols gehouden met de exposanten en ik kan alleen maar zeggen dat ik zeer veel zin heb in wat nog moet komen. We vliegen er snel weer in, voor een volgende editie.’

Hoe zat het eigenlijk met de bezoekersaantallen?

Glenn: ‘Van de laatste twee dagen hebben we nog geen cijfers, maar zondag en maandag waren goed voor een plus van 15 procent tegenover vorig jaar. Ik ben tevreden. Ik weet dat het op woensdag iets stiller was, maar dan hadden exposanten weer wat tijd om zelf te netwerken.’

Er was heel wat te doen over de bedding hall, waar grote namen zoals LS Bedding en Velda dit keer wegbleven.

Glenn: ‘Ik heb daar de laatste dag nog eens met de meeste exposanten van gedachten gewisseld en de meesten waren zeer blij met de resultaten die ze hadden kunnen neerzetten. Er zijn trouwens veel bedankjes gekomen uit hall 6, ook van de Nederlandse exposanten die goeie zaken gedaan hebben. Ook de Belgen waren positief. Ik ga ervan dat er bij de volgende editie weer meer bedding-specialisten aanwezig zullen zijn.’

‘Algemeen heb ik veel complimenten gekregen over de beleving op de beurs. Exposanten en bezoekers konden onder meer de ingang van de beurs wel smaken. ‘

Toch was het erg stil in de hall waar bijvoorbeeld de services stonden, de winkel van de toekomst?

Glenn: ‘Dat weet ik en dat gaan we ietwat anders moeten aanpassen. Daar sta ik ook voor open. Ik denk dat er meer communicatie vereist is, maar met die services gaan we zeker door. Met de jonge designers ook, dat is een pluspunt. We gaan vooral goed evalueren en kijken wat waar beter kan.’

Op dus naar een volgende editie!

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn