Leden

U bevindt zich in het professionele gedeelte van de website

Sofacompany klaar voor de lente met Newstalgie

Voor Line Nevers Krabbenhøft, Hoofd Design bij SOFACOMPANY, zal het jaar 2024 in het teken staan van de trend Newstalgia: een ontmoeting tussen het nieuwe en het nostalgische. Deze trend beantwoordt aan een behoefte aan vernieuwing, zonder het verleden of de voordelen van herinnering te vergeten. Geconfronteerd met veranderende levensstijlen komen er steeds meer vragen op. ‘Waar hecht ik waarde aan? Wil ik fulltime werken? Heb ik al mijn spullen nodig? Wil ik uitgaan of thuisblijven? Zou mijn leven anders kunnen zijn?’ zegt Line Nevers Krabbenhøft, hoofd design bij Sofacompany.

Tijd en waarden zijn centrale beslissingsfactoren geworden in de manier waarop we ons leven leiden. Momenten van ontspanning worden niet langer verwaarloosd. Relaties met anderen komen op de eerste plaats. Optimisme en hoop worden niet niet vergeten in deze onzekere tijden. Thuis en de natuur zijn nog steeds heel belangrijk: ‘Dat is waar we onze batterijen en denken we na over wat essentieel is’, voegt Line Nevers Krabbenhøft toe. In 2024 komen al deze elementen samen om een trend naar de voorgrond te brengen die tijdens de pandemie en sindsdien alleen maar sterker is geworden. Ondanks de opkomst in tijden van crisis, blijft deze trend doordrenkt van een verlangen naar verandering en nieuwe perspectieven, vandaar de positief bedrukte naam: Newstalgia.

Een combinatie van nieuw en nostalgie dus. Een reflex om in tijden van crisis terug te keren naar wat veilig en vertrouwd is. Nostalgie, het oproepen van een sfeer, een gevoel, een herinnering, of het dichtbij een object komen van persoonlijke waarde, wordt een manier om tegenspoed het hoofd te bieden. Newstalgie nodigt ons uit om iets van waardevols uit het verleden te lenen om iets nieuws en zinvols in het heden te creëren. SOFACOMPANY maakt zich deze trend eigen door nieuwe en oude ontwerpen te combineren. De lijnen van de modellen worden steeds ronder en aantrekkelijker. Bestsellers worden nieuw leven ingeblazen en opnieuw uitgevonden. Klassieke banken en slaapbanken staan centraal.

Als het gaat om textiel- en kleurinspiratie, blijft de natuur de belangrijkste, onuitputtelijke bron. Geweven textiel is in de mode. Het kleurenpalet is harmonieus en straalt rust uit: lichte bruintinten en beige tinten, maar ook warme kleuren die naar rood neigen. Kobaltblauw, erg jaren ’80, staat centraal. Het combineert gemakkelijk
met beige tinten.

SOFACOMPANY vindt dat iedereen zich een high-end designer sofa moet kunnen veroorloven. Met dit idee daagt het Deense merk de meubelindustrie uit door alle productie zelf te doen: van ontwerp tot verkoop. De collecties worden gecreëerd door het team van gepassioneerde ontwerpers, de materialen worden zorgvuldig geselecteerd en de stukken worden met de hand gemaakt en vervolgens tentoongesteld in de eigen showrooms. Tijdens dit hele proces volgt SOFACOMPANY een strikt MVO-protocol, dat zowel de mensen als de planeet ten goede komt.

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn