U bevindt zich in het consumentengedeelte van de website

Resultaten Navem enquête omtrent solden-periode

Navem voerde op 5 november een enquête uit bij de meubelhandelaars naar aanleiding van de sluiting van de winkel en het eventuele uitstel van de solden.

Navem voerde een enquête uit bij de meubelretailers over de afgelopen solden-periode.

Minder bezoekers, meer omzet

88% kijkt gematigd tot tevreden terug op de afgelopen solden-periode.
24% van de ondervraagden zag minder bezoekers, 36% meer bezoekers en bij 18% ging het om een status-quo.
54% van de retailers draaide evenwel meer omzet, 24% moest het met minder doen en bij 22% ging het om een status-quo.

Impact prijsstijgingen en levertermijnen

80% rekent prijsstijgingen door naar de consument, 10% nu nog niet maar onvermijdelijk wel. Opmerkelijk: geen enkele retailer rekent het niet door.
Het overgrote deel van de consumenten (60%) toont hier begrip voor, voor de andere 40% is dat niet echt het geval. De herhaaldelijke prijsstijgingen zijn voor de klant moeilijk te aanvaarden. Zorgen de vertraagde levertermijnen voor een rem op de verkoop? 44% van de respondenten antwoordde hier negatief op, 26% positief. Het laat zich op dit moment nog niet voelen, maar het begint wel problematisch te worden.

Wat werd er gekocht?

De consument zocht volop salons (34%) en slaapcomfort (28%). Totaalinrichtingen, kantooroplossingen en home office doen het zeer goed. Bedding is door het overaanbod aan slaapwinkels moeilijker aan het worden. Salons, tafels, stoelen en kasten verkopen nog steeds goed. Bij de meesten is er een sprake van een flinke stijging in het ordergemiddelde.

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn