U bevindt zich in het consumentengedeelte van de website

Recordomzet voor Emma in 2022

Meubi-connect is een digitaal B2B-platform waar retailers en fabrikanten snel, overzichtelijk en visueel zaken kunnen doen.

873 miljoen euro

Dat is de record-omzet van Emma – The Sleep Company in 2022. Het bedrijf heeft in 2021 een groei gerealiseerd van +35% ten opzichte van 2021 en overtreft daarmee ruimschoots de initiële doelstelling van 800 miljoen euro. De Duitse speler maakte ook bekend dat het zijn winst heeft verhoogd en voor het vijfde achtereenvolgende jaar winstgevend is, aldus een artikel in le Courrier du Meuble.

Strategische markten

Sinds de lancering aan de andere kant van de Rijn in 2013 heeft Emma – The Sleep Company een continue groei doorgemaakt en wordt het nu ingezet in meer dan dertig markten over de hele wereld. Er stond veel op het spel, aangezien markten buiten Europa al snel een strategische rol speelden in de evolutie van het in Frankfurt gevestigde bedrijf: in Australië bijvoorbeeld verdubbelde Emma haar omzet (+103%) in 2022 in vergelijking met 2021; in Noord-Amerika werd het belangrijkste resultaat waargenomen in Mexico, waar de verkoop in één jaar met 117% toenam.

Omzetstijging van 80%

In een reactie op deze algemene resultaten zegt Dennis Schmoltzi,  algemeen directeur en mede-oprichter:  ‘Onze driecijferige groei buiten Europa, van Australië tot Mexico, laat zien dat we een wereldwijd slaapmerk hebben opgebouwd. We maken er een erezaak van om onze missie voort te zetten om consumenten beter te laten slapen, vanaf dit jaar 2023, door middel van voortdurende groei en aanwerving.’

Marktaandeel verder vergroten en aanbod diversifiëren

Emma is actief in meer dan 30 markten wereldwijd. De expansie zou daar dus niet moeten stoppen, integendeel: als onderdeel van haar wereldwijde expansiestrategie is Emma vorig jaar begonnen met het opzetten van eigen teams voor de Poolse en Deense markt… Het doel is, zoals men zich kan voorstellen, om haar markt verder uit te breiden en om het aanbod te diversifiëren op de markten waar het al aanwezig is.

Intussen heeft het Duitse bedrijf zijn eerste fysieke winkel in Europa geopend, in Nederland, vlakbij Den Haag. Om deze globale groeistrategie na te streven gaan de  internationale kantoren, zoals die in Lissabon (Portugal), Manilla (Filippijnen) en zelfs Mexico, aanzienlijk uitbreiden.Dennis Schmoltzi en Manuel Müller, directeuren en oprichters van Emma – The Sleep Company (c) Emma Sleep

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn