U bevindt zich in het consumentengedeelte van de website

PR Living verrast met nieuw label: Muundo

Meubi-connect is een digitaal B2B-platform waar retailers en fabrikanten snel, overzichtelijk en visueel zaken kunnen doen.

Fenomenaal, fantastisch, wauw, wat bijzonder. Het zijn maar enkele van de woorden die Thibault en Louis Rogiers te horen krijgen, sinds ze Muundo op de markt gebracht hebben. Muundo is het nieuwe interieurlabel van PR Living, een grote speler op de Belgische interieurmarkt. Focus ligt momenteel op unieke, in- en outdoor tafels.

PR Living werd in 1960 opgericht door Paula en Paul Rogiers. Vier decennia later ging het bedrijf over naar hun zonen Jean-Paul en Pierre. Intussen zijn ook de twee zonen van Jean-Paul al even aan de slag bij PR Living: Thibault gaat voor de creatie, Louis houdt meer van de sales-omgeving. Met de derde generatie aan het roer is sprake van een nieuwe wind, dus mocht een nieuw merk niet ontbreken. Muundo is daar het resultaat van. De eerste reacties op het nieuwe label zijn overrompelend. ‘We hebben een bezoek gebracht aan Maison&Objet en zagen daar geen collectie zoals de onze. Dat wil wel wat zeggen’, aldus Louis.

PR Living produceert en verkoopt sofa’s, stoelen, tafels, kasten en dergelijke. Het bedrijf levert in meer dan 80 landen aan gerenommeerde architecten, groothandelaars en detaillisten (decoratie- en meubelzaken). Voor Muundo werd in zee gegaan met designer Cas Moor, één van de nieuwe sterren aan het Belgische meubelfirmament, die samen met de eigenaars het concept uitwerkte.

Muundo? De naam staat voor zachtheid, in het Swahili (een Afrikaanse taal) betekent het zoveel als vorm, structuur. ‘Het is een organisch product dat bijzonder te noemen is’, zo weet Thibault. ‘De laatste tijd zie je in de interieurbranche een sterke link met de natuur. We hebben zeker inspiratie gehaald uit de natuur, niet alleen op vlak van kleuren en organische vormen, ook wat texturen aangaat. De collectie wordt met de hand gemaakt en je voelt de zachtheid van de materialen. De Muundo collectie is gebaseerd op materiaal genoemd Mortex, 95% natuurproduct. Het is een samenstelling van mineralen, kalk en mortel. Door het gekozen materiaal, is elk product uniek.’

Muundo telt vijf verschillende collecties die zowel in- als outdoor te gebruiken zijn: Maana, Usoo, Haaki, Laini en Zuri. Usoo is een ronde tafel, maar ga je van dichtbij kijken, dan merk je geen perfecte cirkel op. En dat is precies waar het om te doen is, natuurlijke imperfectie.

Dealers gezocht

‘Onze Belgische klanten zijn al enthousiast, nu nog de rest van de wereld’, zo luidt het in Waregem. ‘We zijn dus op zoek naar dealers. Partners met wie het klikt en die ons volledige concept willen opnemen. Uiteraard moeten zij geloven in ons nieuwe label, zodat we er samen er iets van kunnen maken. We willen het wel exclusief houden, ook al omdat we als bedrijf actief zijn in het midden- en hoogsegment. We doen voorlopig alles zelf, van ontwerp en productie tot levering bij de klant. Daardoor kunnen we de kwaliteit hoog houden en leveringstermijnen garanderen. Niet onbelangrijk in deze tijden.’

 

www.muundo.be

www.pr-living.com

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn