U bevindt zich in het consumentengedeelte van de website

Optimisme op beursvloer van Heimtextil

Meubi-connect is een digitaal B2B-platform waar retailers en fabrikanten snel, overzichtelijk en visueel zaken kunnen doen.

Of Heimtextil in Frankfurt met deze editie zwaar gaat scoren, kan nu nog niet gezegd. Bezoekers en standhouders die de beurs al jaren (ver)kennen, wisten te zeggen dat er belangrijke spelers afwezig waren en dat niet alle hallen volzet waren. Toch waren de standhouders die wij spraken, tevreden. Om met enkele cijfers uit te pakken: er waren 2.400 exposanten uit 59 landen. Koplopers waren China (429 standhouders), India (382) en Turkije (321). Vanuit België en Nederland gaven telkens 38 exposanten present. Hieronder een tiental foto’s van Belgen op de beurs, die echt wel hun verhaal wisten te vertellen aan vaste klanten en pers. Heimtextil had zwaar geïnvesteerd om journalisten uit te nodigen naar de beurs waar er bovendien tours werden georganiseerd om bijvoorbeeld duurzaamheid of de bedding-afdeling extra in de kijker te zetten. Onder de noemer Wow Your Senses wilde de beursorganisatie inzetten op het post-corona-gevoel. Opnieuw afspreken, van gedachten wisselen, elkaar fysiek ontmoeten, en vooral: de vele stoffen opnieuw kunnen aanraken en voelen. Dat gebeurde de voorbije dagen volop. Toch rijzen er veel twijfels over de sector en bleven de gesprekken inzoomen op de problemen van vandaag. Vragen als: waar vind ik nog het juist opgeleide en gemotiveerde personeel? Hoe betaal ik straks al die gestegen kosten? En wat met die oorlog in Oekraïne?

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn