Leden

U bevindt zich in het professionele gedeelte van de website

Navem wordt Interieur Unie

Meubi-connect is een digitaal B2B-platform waar retailers en fabrikanten snel, overzichtelijk en visueel zaken kunnen doen.

Tijdens het afgelopen meubelcongres deed voorzitster Goele Vermeeren (Master Meubel) tijdens haar presentatie een nieuwe naam en nieuw logo uit de doeken. Heeft u het gemist? Geen probleem, Navem heet voortaan Interieur Unie. De naam is een samenvatting van oefening uit het bestuur van Navem om u te helpen om bij te blijven en uw doelen mee te helpen verwezenlijken.

De corebusiness en de doelen blijven grotendeels gelijk: het gaat om adviseren, beschermen, informeren, inspireren, netwerken en communiceren.  Dit alles om uw bedrijf, uw positie, uw belang en uw groei te verzekeren of aan te wakkeren in turbulente tijden. Om te zien waar de mogelijkheden liggen om bij te sturen, te groeien en in te spelen op verwachtingen, trends en evoluties.

Interieur Unie?

Waar ligt dan het verschil, hoor ik u luidop denken. Wel, we wensen onze mooie sector te verbreden en te verdiepen zodat onze leden meer op de kaart worden gezet en we meer kunnen wegen op het beleid.

Interieur Unie zal dan ook de sector-specifieke belangen van Belgische interieurzaken,  van alle retailers in woon-inrichting behartigen. Of het nu gaat om meubelzaken, slaapwinkels, keukenzaken, outdoorspecialisten, badkamerzaken, verlichtingszaken, decoratiewinkels of maatwerkbedrijven verdedigen. Zolang de retailers voor minstens 70% fysiek verkopen, zijn ze welkom in de club. Zo kunnen ook hybride zaken aansluiten en genieten van alle voordelen.

Het nagelnieuwe Interieur Unie zal naast een spreekbuis voor de sector naar haar stakeholders (fabrikanten, politiek, pers, consument), ook een expertisecentrum zijn die haar leden federeert, informeert, faciliteert en inspireert. Dit alles met één doel: uw business beter maken en klaar maken voor de toekomst.

De leden van de Interieur Unie zijn ervan overtuigd dat, in een tijdperk waarin de consument meer aandacht besteedt aan beter leven & wonen, meer dan ooit hun expertise, het persoonlijke contact met de klant en de fysieke locatie het positieve verschil maken in de klantenbeleving.

Consumentenonderzoek 2024

Interieur Unie zal in 2024 een onderzoek doen naar de aankoopbeslissingen van consumenten zodat u als retailer uw aanbod kan afstemmen op de verwachtingen en uw diensten kan optimaliseren.

We wensen u hierbij te betrekken en te werken via uw database. Eventueel met een ‘wortel’ (aankoopbon/winnen product) en oproep via sociale media om zoveel mogelijk antwoorden te ontvangen.

Op het volgende congres zullen de resultaten wereldkundig gemaakt worden en volgt er een diepgaand onderzoek voor Interieur Unie en de leden. Iedereen zal de mogelijkheid hebben om dit rapport aan te kopen.

Thema onderzoek: de ideale interieurwinkel

Tijdens het afgelopen congres werd dit als thema weerhouden. Uw medewerking is hoe dan ook cruciaal. Het is belangrijk dat u als retailer uw mailadressen bevraagt en uw klant engageert. Dit kan via sociale media, tijdens gesprekken of het uitsturen van mailings. Uw hulp is cruciaal, zo weet u waar u aan toe bent. Heeft u interesse? Laat het dan zeker weten.

https://interieurunie.be/

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn