U bevindt zich in het consumentengedeelte van de website

MOW blikt terug op zeer geslaagde beurseditie

Meubi-connect is een digitaal B2B-platform waar retailers en fabrikanten snel, overzichtelijk en visueel zaken kunnen doen.

In het Messezentrum Bad Salzuflen vond van 18 tot 22 september de M.O.W. 2022 plaats. Met meer bezoekers dan verwacht. Met meer internationale klanten dan verwacht. En met meer beslissingen dan verwacht. De organisatie blikt dan ook tevreden terug op een kwalitatieve en kwantitatieve editie ondanks de huidige uitdagingen zoals problematische prijsniveaus, beperkte koopgoesting en leveringsproblemen.

Vakbezoekers uit 66 landen

De meeste bezoekers kwamen uit Nederland, België, Frankrijk, Oostenrijk, Italië, Denemarken, Zwitserland en uiteraard Duitsland. Vorig jaar telde de M.O.W. bezoekers uit 54 landen. Er waren 510 exposerende bedrijven uit 41 landen – met een concentratie op de Europese aanbestedingsmarkt. Een groei in vergelijking met 2021 toen 405 exposanten uit 30 landen present tekenden. Dit jaar kwam ruim 60 procent uit het buitenland, vorig jaar was dat ruim 50 procent.

Koop-verkoopbeurs

Naast Duitsland waren er ook fabrikanten uit Polen, Turkije, Nederland, Denemarken, Italië, Frankrijk en Oekraïne aanwezig. De totale beursoppervlakte van 85.000 m² was bezet. Voor meer dan 80 procent van de exposanten is de M.O.W. dan ook de enige beurs in Duitsland. Veel retailers uit alle meubelverkoopkanalen van Europa – on- en offline – zochten er zeer intensief naar nieuwigheden, innovaties en speciale aankoopprikkels om het assortiment te kunnen vernieuwen. ‘De M.O.W. is voor ons dé zakelijke beurs bij uitstek en ‘onmisbaar’, aldus de exposanten.

De M.O.W. 2022 trends in het kort

Welzijn +++ Multifunctionaliteit +++ Duurzaamheid +++ Natuurlijke materialen +++ Gerecycleerde stoffen +++ Voelen +++ Driedimensionale fronten voor kastmeubelen +++ Ronde vormen voor gestoffeerde meubelen +++ Tweezitters en bedden in verzenddozen +++ Gedroogde bloemen als decoratie +++ Tinten in beige, violet, groen en blauw +++ Okergeel en baksteenrood +++ Zwarte accenten +++ Eiken meubel nog steeds zonder alternatieven +++ Eten dat wordt geproefd +++ Motieven uit de natuur +++ Slimme bedden +++ Kleerkasten met jaloezieën +++ Sofa’s, van basic tot verfijnd +++ Breed ribfluweel en bouclé +++ Bijzettafels, bar-trolleys en roltafels +++ Thuiskantoren volgens het modulair principe +++ Badkamers met een hoge spafactor +++ Halmeubelen voorzien van opbergruimte +++ Neutrale kleuren voor de kinderkamer +++ Recycleerbare verpakkingen +++ Certificeringen zoals FSC, klimaatneutraal, Eco-label +++.

Fundamenten voor 2023

De exposanten benadrukten de invloed van duurzaamheid op de keuze en het gebruik van materialen en die van e-commerce op het ontwerp. Daarnaast presenteerde het 360GradPlaza in hal 12 speciale dienstverleners voor de meubelbranche met individuele oplossingen voor marketing, digitaal en product-management.

Met deze M.O.W. hebben we verregaande zakelijke fundamenten voor 2023 gelegd’, aldus directeur Bernd Schäfermeier. ‘We zouden blij zijn als deze branche erin slaagt om met deze aanbiedingen en contacten de huidige problemen zo niet op te lossen, dan toch grotendeels te verlichten. En voort te bouwen op eerdere successen en de consument ondanks de sfeer van de crisis te blijven inspireren voor wonen en inrichten.’

De volgende M.O.W. vindt plaats van 17 tot en met 21 september 2023.

www.mow.de.

 

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn