U bevindt zich in het consumentengedeelte van de website

Meubelbeurs Brussel: absoluut succes

Meubi-connect is een digitaal B2B-platform waar retailers en fabrikanten snel, overzichtelijk en visueel zaken kunnen doen.

Dé successtory: Meubelbeurs Brussel editie 2021

 

Niemand die het zal tegenspreken : de voorbije Meubelbeurs van Brussel was een absoluut succes. Echt alle spelers waren lovend over het hele gebeuren. Al op zondag was er veel volk en ook de dagen erna kwamen bezoekers vlotjes binnenwandelen. Ze keken niet alleen, ze vulden ook bestelbonnen in en zeiden ook letterlijk blij te zijn opnieuw fysiek met fabrikanten en ontwerpers zaken te kunnen doen.

Wat Lieven Van den Heede letterlijk zei tijdens de persconferentie van afgelopen maandagmorgen: ‘Vriendschap is ook wat onze sector bepaalt’. Heel wat bevriende winkeliers en fabrikanten vonden elkaar dan ook terug op de beurs. In goeie omstandigheden: coronapas aan de deur, luchtige gangen, veel open ruimte, wat een goed gevoel gaf. Uiteraard was Meubihome van de partij, de volle vierdaagse, en wat we optekenden, leest u uitgebreid in de volgende editie van ons vakblad, dat eind december zal verschijnen. Maar nu al kunnen we stellen dat een pak fabrikanten hun beste beurs ooit draaiden. Een paar Belgische spelers durfden gewag maken van “dubbel zoveel verkocht als vorige keer”, maar dat mochten we niet luidop zeggen, wat dacht u wel?

Opvallend: er mogen dan 40 procent minder aanwezige standhouders geweest zijn (in merknamen), wie er was, heeft goeie zaken gedaan, ook de Nederlandse fabrikanten en beursbezoekers (die overigens in grote getale aanwezig waren). Uiteraard waren er minder Britten: die zijn door de coronabeperkingen en door de Brexit-saga thuis gebleven.

We geven u alvast wat quotes mee:

‘De mensen zullen altijd blijven kopen. En wij hadden nieuwe producten voor wel drie standen.’ (Geert Viaene, van Vipack)

‘Het was onze eerste keer hier, maar we hebben veel goeie contacten gelegd. Wat we doen, is maatwerk. Dat is gewild.’ (Nill Spring)

‘Onze combi’s doen het erg goed, ook in Frankrijk. Er waren hier trouwens veel Franse klanten.’ (Kristof Hindryckx, van Hima en Gerlin)

‘Zoveel enthousiasme deed deugd. Zowel voor ons nieuwe concept &DEZ als voor pakweg de relaxzetels van De Eiken Zetel. We hadden een aparte ingang om dat verschil extra in de verf te zetten.’ (Cedric Willems, De Eiken Zetel)

‘Wat je hier ziet, is niet wereldschokkend voor onze klanten, want ze hadden het al op de huisshow gezien. Maar we hebben wel goed verkocht. Zeker de combi’s met het antieke schuifbeslag.’ (Luc Vercruysse, Bauwens)

‘We hebben het voorbije jaar alternatieven gevonden voor de verkoop via onze configurator en dankzij showtrucks, maar een echte beurs was toch zeer welkom. We zijn erg tevreden.’ (Andreas Knippert, Rom)

‘We zijn zeer maar dan ook zeer tevreden. Met Ligna hebben we records gebroken.’ (Luc Meers, Mecam Group)

‘Het was een topeditie. Er was echt veel goesting om te kopen. En klanten houden van ons à la carte concept.’ (Castle Line)

‘Klanten wisten ook onze nieuwe visuele identiteit te appreciëren.’ (Carl Meers, Moome)

‘Ik ben kapot, mijn rug speelt weer op. Maar wat een vierdaagse. Ik ben in de wolken.’ (Dirk Steenbeke, Passe Partout)

‘We hebben goed verkocht, ook al zijn een paar klanten die we verwachtten, niet komen opdagen. Maar we zijn tevreden’. (Nes bij Stanford bedding)

En tot slot een nawoordje van Lieven Van den Heede: ‘Het is de eerste keer dat er niemand, echt niemand geklaagd heeft.’

Meer dus, in de volgende Meubihome.

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn