U bevindt zich in het consumentengedeelte van de website

Kvik introduceert nieuw winkelconcept

Meubi-connect is een digitaal B2B-platform waar retailers en fabrikanten snel, overzichtelijk en visueel zaken kunnen doen.

Binnenkort opent Kvik ook in België de deuren van haar vernieuwde winkelconcept. De verschillende vestigingen worden omgebouwd tot een nieuw concept waarbij Kvik in haar winkels een meer huiselijke en inspirerende omgeving wil creëren. Het gebruik van de juiste inrichting, verlichting, geur, achtergrondmuziek en aankleding moeten ertoe bijdragen de juiste sfeer te creëren. De hele beleving rondom het kopen van een nieuwe keuken werd hierbij herdacht. De winkelbalie en bureaus werden vervangen door een lounge- en designhoek, om zo dichter bij de klant te kunnen staan. Via een vaste looproute zullen bezoekers voortaan langs de diverse ontwerpen in de winkel worden geleid.

​Een nieuwe manier van werken en klanten ontvangen

Zowel bestaande als nieuwe Kvik-winkels worden aankomende periode omgebouwd tot het nieuwe winkelconcept, zodat deze goed aansluit bij de huidige klantenbehoefte. De klant weet vaak voorafgaand aan zijn winkelbezoek reeds waar hij naar op zoek is. Het komt er dus op aan om in de winkel de ideeën vorm te geven. Het vernieuwde winkelconcept faciliteert dit: klanten kunnen er materialen bekijken, voelen en combineren in een inspirerende setting. Ter plekke worden samen moodboards en 3D- tekeningen opgemaakt, om zo met de klant zijn droomkeuken te realiseren.

‘We zijn ontzettend trots dat we de eerste stap hebben gezet. Tegen eind dit jaar zal het nieuwe winkelconcept in meerdere winkels in België te bezichtigen zijn, en volgend jaar zetten we de aanpassing van de winkels voort,’ vertelt Ariadne Dierick, Marketing Manager Kvik België.

Optimaliseren klantbeleving

In de winkel wordt gewerkt met een vaste looproute via dewelke bezoekers langs de verschillende Deense designs worden geleid. Door dit doen is de winkel optimaal ingedeeld. De franchisehouders denken samen met Kvik-designers zorgvuldig na over wat er getoond wordt, op welke manier dit gebeurt en wanneer dit het best wordt gedaan. Zo kan er in de winkel een mooie mix ontstaan tussen de verschillende stijlen, prijzen en kleuren. Hiermee kan Kvik zijn klanten op een betere manier verder helpen.
​​
Heropening Lochristi

​In België zal de vestiging in Lochristi als eerste deze transformatie ondergaan, vanaf 18 november opent de vernieuwde winkel opnieuw zijn deuren. Met dit nieuwe concept willen ze de klantbeleving optimaliseren en de interesse in Kvik vergroten. Later dit jaar wordt het nieuwe winkelconcept ook geïntroduceerd in de vestigingen in Erpent en Schelle.

Franchisenemer van Kvik Lochristi, Lode Dheedene, kijkt uit naar de nieuwe manier van werken en klanten ontvangen. ‘De sfeer is huiselijk, alsof je bij een vriend of vriendin op bezoek bent voor een kopje koffie. Er zijn verschillende hoekjes waar je met bezoekers kan zitten. We spreken klanten niet meer toe vanachter onze bureaus, maar staan bijvoorbeeld naast ze in de designhoek,’ vertelt Lode. ​’Hier laten we klanten de diverse materialen, kleuren en accessoires zien en stellen we combinaties samen. Zo ontwerpen we samen een design op maat, maar dan wel voor een betaalbare prijs.’

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn