Leden

U bevindt zich in het professionele gedeelte van de website

Key West Bedding neemt Velda over

Bart en Rick Dekkers, de heren achter Key West Bedding, nemen Velda over. Concreet betekent het dat ze de merknaam overnemen en de iconische modellen in een nieuw jasje gaan steken. We konden Bart Dekkers even bellen.

door Veerle Windels

Voor wie Key West Bedding niet kent: Bart en Rick Dekkers worden door onze Noorderburen visionaire ondernemers genoemd. Ze voeren merken als Cinderella, Businessclass, The Key Collection en Sunday. Bovendien hebben ze hun positie eind vorig jaar versterkt door de overname van Ubica. Daarmee versterken ze naar eigen zeggen hun positie in de markt.

Proficiat, Bart. Hoe is de overname gelopen?

Bart: ‘De overname zelf heeft een hele tijd geduurd. Dat proces is in oktober gestart maar het was een hobbelige weg. Heel wat partijen waren tegen. Toch hebben we dit binnen gehaald en we zijn er erg blij mee.’

Wat nemen jullie precies over? En tegen welke prijs?

Bart: ‘Wat we overnemen, zijn de merknamen van Velda. Een bedrag geven we liever niet vrij.’

En waarom Velda?

Bart: ‘Om een merk op te bouwen van nul heb je heel veel geld nodig of heel veel tijd. Dit is pure tijdswinst. Velda was in België en ver daarbuiten een bekend merk dus zijn we verheugd dat aan onze portefeuille toe te voegen. Nu kunnen we beginnen dromen. Eigen concepten brengen. Groeien. Want we zijn al een stabiel bedrijf op de Nederlandse en internationale markt. We zijn actief in Spanje, België, een deel van Duitsland, het Caribisch gebied, etc…Deze overname is dus een mooie stap voorwaarts.’

Wat zijn de concrete plannen?

Bart: ‘We gaan de goede dingen uit oude collecties opnieuw introduceren. De echte icon-modellen als het ware in een nieuw jasje stoppen. Die vertalen naar vandaag. We gaan daar vol mee aan de slag. Nu we het label echt in handen hebben, kunnen we van start gaan.’

Ga je elke markt apart benaderen?

Bart: ‘Dat valt te bekijken. We zetten voor Velda dezelfde vertegenwoordigers in voor de Nederlandse markt. In België moeten we dat nog even onderzoeken. We openen wel een stand op de Woonindustrie voor Velda.’

En qua productie, wat is daar het plan?

Bart: ‘We willen de productie van de matrassen in België laten en zijn met een paar spelers aan het praten. De boxsprings willen we ook in Europa doen. In Oudsbergen (waar het hoofdkwartier van Velda gevestigd was, red) hebben we wel niks meer te zoeken.’

Gaan jullie de merkidentiteit van Velda aanpassen?

Bart: ‘In Nederland staan wij als huis bekend als innovatief en betrouwbaar. We gaan uiteraard onze eigen marketing voeren. We halen hetzelfde niveau met onze andere merken als Velda, maar geven een betere value voor money. Qua prijs zitten we er toch wat onder. We geven ook een betere marge.’

Dat zullen winkeliers graag horen.

Bart: ‘Snap ik. Die focus op marge kunnen we geven door onze manier van inkoop en productontwikkeling.’

Zitten in jullie plan ook eigen winkels?

Bart: ‘Nee. We denken niet aan eigen winkels, we gaan echt B2B. We zijn als firma goed in verdelen. We hebben een eigen logistiek centrum, eigen transport en veel voorraad. Die manier van werken zullen we doorvoeren bij Velda.’

www.keywestbedding.com

 

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn