Leden

U bevindt zich in het professionele gedeelte van de website

Is Mediahuis een retailer geworden?

Misschien heeft u het deze week ook opgemerkt? Mediahuis, het mediabedrijf met ettelijke kranten, TV-zenders en magazines in haar portfolio, organiseert 2 testdagen om boxsprings fysiek uit te proberen. Nu zaterdag 17 februari te Mediahuis Limburg, later op zaterdag 2 maart te Mediahuis Antwerpen.

Onderzoek leert dat dit niet alleen in de interieursector speelt, maar ook leeft bij bedrijven uit de mode, elektro, Doe-Het-Zelf, tuincentra en fietsenbusiness. Retailers en fabrikanten –  die vaak trouw adverteren in kranten en magazines- zijn not amused. Ze stellen vast dat Mediahuis voor rechtstreekse concurrentie zorgt en nu zelfs een stap verder gaat. Het onlineverkopen was bekend, alleen gaat Mediahuis nu een stap verder. Is Mediahuis een retailer geworden?

Interieur Unie vindt dit deontologisch laakbaar van een voor velen betrouwbare mediapartner. Er is steeds een strikte scheiding tussen redactie en commerciële activititeiten geweest bij de redacties van kranten.

Dit is in sé pure concurrentie tov interieur- en beddenspeciaalzaken die bedden verkopen en klanten helpen met juist advies, garantie, service, dienst-na-verkoop én kwaliteit.

Als Mediahuis retailer wil zijn, dan gelden ook voor hen de regels van de Wet op de Marktpraktijken zoals iedere andere retailer. Interieur Unie zal dit met een vergrootglas opvolgen en bekijken om uw business en belang te beschermen.

We horen graag uw mening hierover en hoe u erover denkt. U mag het ons laten weten.

info@interieurunie.be

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn