U bevindt zich in het consumentengedeelte van de website

Ikea ondervraagt Belgische consument

Steeds meer sectororganisaties vragen ook voor hen verkoop op afspraak mogelijk te maken, in het bijzonder voor winkels waarvan het cliënteel maar moeilijk via online shopping bereikt kan worden.

Sinds 2014 gaat Ikea jaarlijks op zoek naar wat mensen beroert. In hun Life at Home onderzoek ondervroegen ze dit jaar meer dan 38.000 mensen, waaronder net iets meer dan duizend Belgen. Die werden in de eerste maanden van de lockdown gevraagd om een soort dagboek bij te houden over de impact van de coronacrisis op hun dagelijks reilen en zeilen. Daaruit kwamen volgende bevindingen:

Eén op drie Belgen heeft zijn huis aangepast aan het nieuwe normaal.

Tijd, ruimte en de nabijheid van de natuur zijn belangrijker geworden dan ooit tevoren.

Eén op vier Belgen wil meer tijd doorbrengen met de familie thuis, ook na de coronacrisis.

Eén op vier Belgen wil thuis mee ruimte voor sport en/of hobby’s. Lezen en tuinieren zijn het populairst, maar ook home office is een blijver, net als speelruimte voor de kinderen.

Eén op vier Belgen wil na de coronacrisis een woning met buitenruimte. 23 procent van de Belgen wil een eigen tuin.

Eén op drie Belgen deed veranderingen aan zijn huis. Vaak werd geïnvesteerd in comfort (nieuwe sofa, nieuwe matras) en gingen er centen naar tuin en terras. Om van de vele zwembaden maar te zwijgen.

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn