U bevindt zich in het consumentengedeelte van de website

Ikea doet het met Mud Jeans

Meubi-connect is een digitaal B2B-platform waar retailers en fabrikanten snel, overzichtelijk en visueel zaken kunnen doen.

Ikea neemt steeds meer initiatieven richting duurzaamheid, ook al gaat het soms om kleine projecten die stapjes in de goeie richting zijn. Zo is een nieuwe Klippan hoes uit gerecycleerde jeans gelanceerd. Het gaat om een limited edition cover, die samen met het Nederlandse label MUD Jeans ontworpen werd en een trendy jeanslook geeft aan de iconische Klippan sofa.

De nieuwe duurzame Klippan hoes bestaat uit 40% gerecycleerde jeans, wat gelijk staat aan 2 jeansbroeken. Met deze productiemethode wordt er per Klippan hoes van gerecycleerd jeans zo’n 27.000 liter water bespaard en vermindert hij de ecologische voetafdruk met 67%.

De cover maakt een circulaire levensstijl toegankelijk voor zoveel mogelijk mensen, door de levensduur van hun Klippan sofa te verlengen met behulp van gerecycleerde materialen. En dit voor amper de prijs van een nieuwe jeansbroek – 99 euro. De moderne en tijdloze Klippan sofa maakt al sinds 1980 deel uit van het Ikea zetelassortiment. De Klippan jeanshoes is sinds deze maand in beperkte oplage beschikbaar in de Belgische Ikea winkels.

‘Ikea wil groeien en leven binnen de planetaire grenzen’, zegt Malin Nordin, Head of Circular Development, binnen de Ikea Groep. ‘Wij geloven dat alle materialen waardevol zijn en niet verspild mogen worden. Door onze kwaliteiten te bundelen met MUD Jeans en gebruik te maken van post-consumer gerecycleerde materialen, zoals jeans, kunnen we samen nieuwe duurzame producten ontwikkelen.’

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn