U bevindt zich in het consumentengedeelte van de website

Huisshow Confortlux: ‘Hier wordt gewerkt’

Meubi-connect is een digitaal B2B-platform waar retailers en fabrikanten snel, overzichtelijk en visueel zaken kunnen doen.

Beleving was er volop, tijdens de huisshow van Confortluxe, in de imposante hall van La Brugeoise in Brugge. Heel wat klanten, waaronder een pak Fransen, zakten af naar de imposante eventplek (een voormalige fabriekshal waar stroom werd voorzien aan Bombardier) om er de diverse collecties van de Confortlux group van dichtbij te bekijken. ‘Het is de derde keer dat we dit pand huren maar wel pas de eerste keer dat dit kon doorgaan’, zegt Lieven Decoene, general manager van de groep. ‘Het is voor ons echt de vlucht vooruit, want je ziet het: hier worden bestellingen geplaatst. Hier wordt gewerkt.’

Lieven was erg blij met het VIP-event, waar klanten naartoe uitgenodigd waren om duidelijk te maken dat de relatie met de retailers een echt partnership behelst. ‘Er is tijd om te praten over de dingen die vandaag in de sector spelen, maar je krijgt ook opmerkingen te horen die je zelf niet zou horen als je op kantoor blijft zitten, zelfs de ontwerpers krijgen hier gouden tips.’

Zo’n 95 procent van het aanbod in de eventplek was nieuwe collectie en een groot deel daarvan wordt nog voor de solden aan de winkels aangeleverd.  Beneden zagen we de Ultima reeks, Alessio Rossi en Spirit, van Confortluxe, boven de melamine tafels en stoelen van Lievens en de Europe collectie. We zagen mooie uitschieters die passen in de huidige trends qua kleurenpalet en stofstructuren, gaande van petroltinten, boucléstoffen tot ribfluweel. ‘We bieden eigenlijk alle producten aan die in een moderne woning passen’, zegt Lieven. ‘Klanten vinden hier sofa’s, maar ook recliners, tafels en stoelen en complete woonprogramma’s. We hebben zelfs bedden in de aanbieding. We houden de vinger aan de pols om collecties te brengen die commercieel zijn. We willen immers groeien, samen met de retailers. Zaken doen blijft immers gebaseerd op die relatie met je klant. We willen eigenlijk dat alle klanten het goed doen met onze producten. En zelf beseffen we: je bent zo goed als je laatste verkoop.’

In de volgende Editie van Meubihome vindt u een uitgebreid interview met Lieven Decoene. 

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn