U bevindt zich in het consumentengedeelte van de website

Hoe lopen de eerste koopjesdagen?

Meubi-connect is een digitaal B2B-platform waar retailers en fabrikanten snel, overzichtelijk en visueel zaken kunnen doen.

We polsten bij enkele meubelhandelaren naar de eerste koopjesdagen. Zorgen “de solden” voor extra drukte in de winkel? Of is het stilte voor de storm? Een greep uit jullie antwoorden. Uiteraard zonder naam en toenaam.

‘Een vreemde bedoening, klanten moeten afspraken maken, het voelt onwennig aan. In normale tijden komt de klant zich vooraf oriënteren om dan met de solden zijn “slag” te slaan, maar dit kon nu ook niet zo gemakkelijk. Sowieso is de eerste week niet de drukste, omdat kledij voorrang heeft op de meubelen. We zullen moeten meten aan het einde van de rit, januari 2020 was voor ons een zeer goede maand, laat ons hopen dat we dat in 2021 kunnen evenaren.’

‘De eerste koopjesdag is in tegenstelling tot het drukke weekend toch vrij rustig verlopen, het is misschien wat delicaat om lange termijn voorspellingen te doen maar naar ons vermoeden zal het een goede maand worden. De klanten tonen interesse in het product en vragen veel aan via mail en telefoon en dat is op zich toch al een goed teken.’

‘Maandag voelde aan als een kleine tegenvaller, want minder bezoekers als andere jaren. Verkoop kan beter.’

‘Omzet was redelijk goed afgelopen weekend en maandag, meer bezoek dan verwacht maar mensen maken te weinig een afspraak zodat het soms iets te druk is om iedereen te kunnen helpen.’

‘Sowieso geen soldengevoel, maar dat heeft veel te maken met de corona-situatie. Mensen zullen sowieso drukke plaatsen mijden, dus drukte zullen we niet snel hebben. Verkoop tijdens het vorige weekend was wel vergelijkbaar met vorig jaar.’

‘In december een kleine plus maar zeker niet de inhaalbeweging die we na lockdown 1 gehad hebben. De angstcultuur, een gebrek aan vooruitzichten voor diverse sectoren en beroepsgroepen, de mondmaskerplicht, de beperking om zelfs met je eigen bubbel te mogen winkelen zet een ongeziene rem op de traffic naar toonzalen. Aansluitend heb je de ‘wegjaagcultuur’ van het ‘blijf in uw kot’-verhaal, van blijf telewerken … en desnoods controleren we daarop e.d. Niet erg stimulerend om te gaan shoppen. Er is gewoon een pak minder volk!’

Het blijft afwachten of januari een normale koopjesmaand zal zijn.

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn