U bevindt zich in het consumentengedeelte van de website

Geslaagde huisshow van Joli: ‘we verkochten nooit eerder zoveel tafels’

Meubi-connect is een digitaal B2B-platform waar retailers en fabrikanten snel, overzichtelijk en visueel zaken kunnen doen.

Enkele weken geleden liep in de showroom van Joli in Wevelgem de jaarlijkse Huisshow. Het werd een geslaagde editie met enthousiaste dealers die aangenaam verrast waren met het voorgestelde aanbod. Centraal stond een nieuwe versie van de Central tafel, de BIG, goed voor een volle drie meter, op één centrale poot. Daarrond de nieuwe stoeltjes, genaamd Sepia, een ontwerp van Matthias De Ferm.

De BIG laat zich opmerken door een prachtig Italiaans keramieken blad met een mooie lengte en een centrale poot. De zijkanten van de tafel kunnen tot 50 kg dragen. Een prijzige tafel (rond de 9.000 euro) maar dat wordt gesmaakt door wie beseft dat kwaliteit, Belgisch vakmanschap en techniciteit hand in hand gaan. De Sepia stoel is een verwijzing naar de gelijknamige schelp, die een variabele dikte heeft, net als de stoel zelf. ‘De pessimist zegt: een simpel plastic stoeltje’, zegt Bruno Coucke, CEO van Joli, ‘maar dan zeg ik daar graag bij dat de stoel maar liefst zeven keer hertekend is en dat iedere lijn van die stoel dus ook zeven keer verlegd is, om tot dit resultaat te komen. Handelaars zeggen al gauw eens: is dit het enige wat jullie presenteren? Ze vergeten erbij te zeggen dat wij in al onze ontwerpen enorme techniciteit leggen en dat bijna alles in België gemaakt is. We versnijden zelfs onze keramieken tafels in België. Wij zijn in prijs een middensegment fabrikant maar zitten qua kwaliteit en techniciteit in het hogere segment. We proberen onze kennis op dat vlak te delen met de dealers, omdat die niet altijd aanwezig is op de winkelvloer. Sowieso zou ik graag nog meer produceren in België. Ook al heeft dat zijn prijs. Het is wel jammer dat de consument dat lokale aspect niet apprecieert als je in zijn portefeuille zit.’

Voor Joli is de sky momenteel de limit, dat beaamt ook John Ghekiere, de man die Joli oprichtte en nog steeds (weliswaar steeds meer achter de schermen) meedraait. ‘We kunnen echt nog ons ei leggen’. Tijdens de Huisshow werden de nieuwe producten (maar evengoed de vele buitenmeubelen uit vorige collecties) goed genoteerd door de dealers, vooral de Waalse en Luxemburgse klanten bestelden meer dan ooit. Bruno: ‘Toch wel noteren dat we in de toekomst gaan focussen op tafels en stoelen. Sowieso is alles binnen- en buitenmeubel. Het kastengamma gaan we verlaten. Maar we hebben nog nooit zoveel tafels verkocht als nu.’

Veerle Windels

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn