Leden

U bevindt zich in het professionele gedeelte van de website

Ergodôme opent in Harelbeke: ‘We geloven in groei’

Het zijn drukke dagen voor Ergodôme. Het familiebedrijf dat ergonomie centraal stelt, opende deze week een gloednieuwe showroom aan de Kortrijksesteenweg in Harelbeke. In de oude showroom in Kortrijk wordt momenteel een outlet georganiseerd maar bedoeling is dat die vestiging dichtgaat.

Ergodôme werd in 2006 gestart, met focus op ergonomische meubelen. Bedden en matrassen (vaak op maat), relaxzetels en kantoormeubelen nemen het gros van het aanbod voor rekening. Zoals het te zien is op de website gaat het om Ergodôme Home en Ergodôme Office. Producten in de middenklasse, want kwaliteit aan een scherpe prijs is waar het bedrijf voor staat. ‘We willen echt het verschil maken voor onze klanten’, zegt Liza Verhelle, marketingmanager bij Ergodôme. ‘Aangezien ergonomie bij ons centraal staat, willen we pijn voorkomen of oplossen, daar zijn we echt goed in.’

Jullie hebben twee vestigingen. Een in Harelbeke en een in Wilrijk, vlakbij Antwerpen.

Liza: ‘Klopt. Onze vestiging in Kortrijk was qua bereikbaarheid en parking geen evidentie. We wilden verder inzetten op service en beleving, en daarom hebben we nu die nieuwe showroom in Harelbeke geopend, langs de Kortrijksesteenweg.’

Een heuse investering, de zaken lopen dus goed?

Liza: ‘Ja, we plannen nog verder te groeien.’

Wat voor assortiment ligt bij Ergodôme?

Liza: ‘We verkopen merken zoals Stressless en ErgoGravity, maar voeren ook producten onder private label. De matrassen van Greensleep zijn bijvoorbeeld een merk waarvan we zelf producent zijn.’

Waar produceren  jullie?

Liza: ‘We hebben een eigen atelier in Rollegem waar trouwens veel maatwerk gebeurt, want daar staan we bekend voor. In het atelier werkt een 10-tal personen. In totaal zijn zo’n 28 mensen in ons bedrijf aan de slag.’

Jullie geven ook thuisadvies. Wat moeten we daaronder verstaan?

Liza: ‘Onze adviseurs gaan aan huis en kijken waar de specifieke vraag naar uit gaat. Vaak gaat het om de keuze van een relaxzetel. Meestal bezoeken we klanten die niet meer goed te been zijn en zelf niet meer naar onze winkels kunnen komen.’

Hoe voeren jullie marketing?

Liza: ‘Onze website staat op punt en informeert de klanten. Wie wil, kan ook via de website een afspraak maken. We linken ons B2B-gedeelte aan de Bedrijvencontactdagen. We zijn verbonden met de Kinekring van Kortrijk en linken ons ook aan de Feeëriek Wandeltocht en aan Ergodôme Cycling Classic. Het spreekt vanzelf dat we events kiezen die met gezondheid of sport te maken hebben.’

Veel succes!

 

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn