U bevindt zich in het consumentengedeelte van de website

Emma lanceert incubator-programma

Meubi-connect is een digitaal B2B-platform waar retailers en fabrikanten snel, overzichtelijk en visueel zaken kunnen doen.

Emma – The Sleep Company start Sleep Innovation Accelerator. Het acceleratorprogramma richt zich op ondernemende jongeren met innovatieve ideeën en ambitieuze doelen.

Met zo’n 1,5 miljoen verkochte matrassen in 2020 is Emma het grootste direct-to-consumer slaapmerk ter wereld. Bovendien steeg de omzet vorig jaar met zo’n 170 procent, tot 405 miljoen euro. Maar Emma wil meer, namelijk een revolutie ontketenen binnen de slaapindustrie. Met de Sleep Innovation Accelerator stelt Emma het sterke interne groei-ecosysteem van het bedrijf nu ook open voor nieuwe teams en hun productideeën.

“Het doel van de Sleep Innovation Accelerator is om getalenteerde jongeren aan te moedigen hun ambitieuze ideeën in de praktijk om te zetten of zelf een start-up op te richten. We kijken uit naar heel veel enthousiasme en innovatieve ideeën, en uiteraard naar de interactie met ambitieuze jonge ondernemers,” aldus Dr. Dennis Schmoltzi, founder en CEO van Emma.

Elk idee dat ook maar iets met slaap te maken heeft, kan worden ingediend. Of het nu gaat om in slaap vallen, de kwaliteit van slaap tijdens de nacht of comfortabel wakker worden, de geselecteerde projecten worden door Emma ondersteund met financiering, mentorschap, een marktbereik van meer dan twee miljoen klanten én ervaring in het snel opschalen van een D2C-bedrijf. Emma stelt tot 250.000 euro ter beschikking om de ideeën te financieren.

Het Accelerator-programma verloopt in vijf stappen over een periode van zes maanden:

  1. Wie in het eerste gesprek overtuigt, wordt uitgenodigd om deel te nemen aan een ideeënworkshop. Hier wordt een team samengesteld en het verder uitgewerkte idee wordt voorgelegd aan de Emma Innovation Board.
  2. Als het concept overtuigt, wordt het officieel opgenomen in de Sleep Innovation Accelerator. Naast financiering biedt Emma ook ondersteuning bij research and development en continue coaching door Emma-experts.
  3. Na drie maanden komt het team opnieuw samen met de Emma Innovation Board voor feedback over de geboekte vooruitgang en om ervoor te zorgen dat het project zich in de juiste richting ontwikkelt.
  4. Aan het einde van de zes maanden moet er een Minimum Viable Product of MVP zijn. Dit wordt door het team gepresenteerd aan vertegenwoordigers van Emma en een reeks externe consultants.
  5. Als het project slaagt, wordt het gelanceerd en verder ondersteund met de middelen en expertise van Emma.

Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via:

https://jobs.lever.co/emma-sleep/b66c5e5e-439c-4a14-bde5-0b8929048d6a

De uiterste datum voor het indienen van projecten is 15 oktober.

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn