U bevindt zich in het consumentengedeelte van de website

Duitse meubelwinkels bieden snelle hulp

Meubi-connect is een digitaal B2B-platform waar retailers en fabrikanten snel, overzichtelijk en visueel zaken kunnen doen.

De watersnoodramp in Duitsland verwoestte het levensonderhoud van veel mensen. Sommigen verloren nagenoeg alles in de overstromingen. Wat volgde was een ongekende golf van solidariteit. Talloze vrijwilligers hadden dienst in de getroffen regio’s, buren doneerden geld en materiële goederen om de slachtoffers te ondersteunen, maar ook tal van meubelbedrijven verleenden snelle hulp aan de getroffenen. Hier zijn een paar voorbeelden.

200.000 euro donatie en onmiddellijke hulp voor getroffenen

Segmüller bood snelle ondersteuning aan de slachtoffers van de overstroming. Omdat het filiaal in Pulheim bij Keulen zelf in een van de getroffen regio’s is gevestigd, schonk het meubelbedrijf 200.000 euro aan de wijk Rijn-Erft. Daarnaast biedt de meubelwinkel alle slachtoffers direct een korting van 20 procent op de aanschaf van nieuwe meubels en huishoudelijke artikelen. De eigen medewerkers van het bedrijf worden ook ondersteund: naast de bovengenoemde voordelen krijgen ze ook onmiddellijk en betaald speciaal verlof om de overstromingsschade te herstellen.

Uitgebreid noodhulpprogramma voor slachtoffers van overstromingen

XXXLutz Duitsland heeft onmiddellijk een hulpprogramma gelanceerd om de getroffenen in deze extreme situatie te helpen. Dit was gebaseerd op in totaal vier pijlers. Alle hulporganisaties die in de crisisgebieden werkzaam zijn, werden opgeroepen om hun behoefte aan inrichting van noodopvang of in geval van extreme ontberingen te melden aan een centraal opgezet e-mailmeldingscentrum. XXXLutz wilde vervolgens direct de benodigde meubels doneren.

Het tweede onderdeel waren kortingen voor de getroffen huishoudens op verschillende XXXLutz-locaties: een onmiddellijke korting van 15 procent op alle productgroepen en een korting van 50 procent op verkoopgoederen in de showroom en in het magazijn. De derde steuncomponent ging over de eigen werknemers van de onderneming. Met behulp van het XXXL-Plus Employee Assistance Programme, een hulpfonds met 1,5 miljoen euro, kregen getroffen collega’s en hun families onbureaucratische steun. En tot slot doneerden de medewerkers zelf ook. XXXLutz beloofde het door het personeel gedoneerde bedrag te verdubbelen.

Noodhulp, donaties en betaalde vrije tijd voor werknemers

Lixil, een fabrikant van watertechnologieën en bouwmachines, heeft ook een hulpprogramma opgezet om de slachtoffers van overstromingen te ondersteunen. Als noodhulp voor de zwaar getroffen Villa Dominik-faciliteit voor gehandicapten in Menden, verstrekte Lixil 50.000 euro om op een onbureaucratische manier te helpen. De villa behoorde ooit tot het merk Grohe, dat deel uitmaakt van de portefeuille van het bedrijf. Het bedrijf doneerde nog eens 200.000 euro aan het Duitse Rode Kruis voor landelijke hulp. Naast de hulp van het bedrijf kregen de getroffen werknemers ook betaalde vrije tijd voor hun eigen schoonmaakwerk of vrijwilligerswerk in de noodgebieden.

40.000 euro donatie en noodhulpkorting van 20 procent

Möbel Martin heeft ook een noodhulpprogramma opgezet voor de slachtoffers van de overstromingen. De groep bedrijven doneerde 40.000 euro en ondersteunt ook getroffen huishoudens met een ‘noodhulpkorting’: ze krijgen op alle locaties 20 procent korting op nieuwe meubels en meubels.

Gratis reparatie en vervanging van AEG huishoudelijke apparaten

Elektrolux Duitsland ondersteunt mensen in de overstroomde gebieden met een noodhulppakket met 1.000 gratis reparaties of vervangingen van AEG-modellen. Eigenaren van AEG-huishoudelijke apparaten die door de watersnoodramp zijn getroffen, kunnen met onmiddellijke ingang van dit pakket profiteren. Het contingent wordt toegewezen op basis van wie het eerst komt, het eerst maalt; de campagne is beperkt tot één AEG-apparaat per huishouden.

In het geval van grote apparaten zoals wasmachines, koelkasten of ovens, stuurt AEG een team van technici om het apparaat gratis te repareren of te laten vervangen, op voorwaarde dat er toegang beschikbaar is. Kleine apparaten zoals hoovers, koffiemachines of waterkokers kunnen door de getroffen huishoudens tegen betaling naar het AEG-serviceteam worden gestuurd.

Kent u andere hulpprogramma’s van meubelbedrijven voor de slachtoffers van de watersnoodramp, of biedt u misschien zelfs zelf steun aan de getroffenen, laat dan een reactie achter op info@meubihome.be

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn