Leden

U bevindt zich in het professionele gedeelte van de website

Dome Deco doet het met Breitling: ‘Volgend jaar keren we naar Milaan terug’

Al jaren zijn Dôme Deco en Breitling met elkaar verbonden. Het Belgische DD heeft diverse Breitling Boutique interieurs op hun naam staan en daar mocht wel eens mee uitgepakt worden. Aangezien Dôme Deco dit jaar voor het eerst naar Milaan afzakte, was er geen betere timing om de krachten te bundelen en samen een evenement te organiseren in de Milanese Breitling Boutique. ​Voorafgaand aan een VIP-avond werd een persconferentie georganiseerd waarin de collab-geschiedenis besproken werd en hoe beide merken gemeenschappelijke waarden hebben. Als in: stijl, duurzaamheid en vakmanschap. De paneldiscussie werd geleid door Dôme Deco CEO Stefan Verheyen en Breitling Managing Director (Italië) Eddie Eliakim. Van cosmopolitan living tot de modern-retro stijl, van geavanceerde horlogerie tot samenwerkingen met Belgische designers en, als afsluiter, een gesprek over hoe duurzaamheid meer en meer centraal staat in zowel de productie als de dagelijkse activiteiten en het management voor beide merken.
Op Salone Del Mobile presenteerde Dôme Deco trouwens de AWAKEN collectie en de CHARM capsule. Een week vol inspiratie en internationale contacten. We stelden Stefan Verheyen nadien enkele vragen. Zoals:

  • Hoe hebben jullie de meerwaarde van een beurs als Salone ervaren?

‘We hebben de beurs ervaren als een eyeopener voor Dôme Deco. We hebben al heel wat ervaring door onze jarenlange deelnames aan Maison & Objet in Parijs, maar in Milaan zijn we erin geslaagd om een nog internationaler publiek aan te trekken. De upgrade in design van onze collecties heeft het mogelijk gemaakt om aan dit internationaal event te kunnen deelnemen. Ons concept kwam bijzonder goed aan bij een gericht publiek van design- en meubelliefhebbers van over de hele wereld.’

  • Nieuwe contacten kwamen er vanuit welk hoek? Meubelwinkels of B2B eerder?

‘Onze doelgroepen zijn interieurarchitecten, retailers en investeerders, zowel van Europa als ook via verre export. Landen uit het Midden-Oosten waren het meest present en tevens hebben we talrijke designers met exclusieve showrooms uit Azië ontmoet. Meer bepaald komende uit Japan, Taiwan, Korea en China. Vanuit Europa kwamen de meeste bezoekers uit Spanje, Frankrijk en de Alpenlanden. Opvallend was ook een nieuwe golf van investeerders uit Griekenland.’

  • Hoe waren de reacties op de producten, de stand, en wat vinden ze boeiend aan jullie merk?

‘Bezoekers zijn automatisch geïntrigeerd door hoe ons concept zich uit in een beursstand en hoe alles, van de collectie tot wandbekleding en vloeren, in mekaar overvloeit. Verder mogen we ook duidelijk trots zijn op de Belgische nationaliteit, die hoog in het vaandel wordt gedragen. Dôme Deco heeft de laatste jaren ingezet op een unieke identiteit en exclusieve collecties voor het midden- en hoog segment van de markt. Deze inspanningen werden dus uitermate geapprecieerd.’

  • Keren jullie naar Milaan terug?

‘Het was voor ons een uiterst positieve eerste keer. Aldus tekenen we graag in voor 2025.’

www.domedeco.com

 


Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn