Leden

U bevindt zich in het professionele gedeelte van de website

De Slaapraad na de (laatste?) campagne: ‘Het geld is op’

Heeft het met covid te maken? Met de wisselende successen in de branche en de slabakkende verkoop in de winkels? Feit is dat nauwelijks nog bedding-fabrikanten en bedding-zaken warm te maken zijn voor De Slaapraad. Wat jaren terug succesvol gelanceerd werd – de eindklant werd erop gewezen dat een matras na tien jaar vernieuwd moest worden – kende de voorbije weken nog een laatste stuiptrekking. Via radio-campagnes ging de boodschap net voor Kerstmis nog eens de ether in. Helaas is dit allicht de laatste campagne geweest. ‘Het enthousiasme voor zo’n gezamenlijke campagne is er niet meer’, zegt Lennart Van Rossum, voorzitter van de Slaapraad.

Waarom spreekt u van laatste campagne?

Lennart: ‘Er is te weinig interesse voor een gezamenlijke campagne. De laatste jaren waren er nog een 3-tal fabrikanten geïnteresseerd, en nauwelijks 3 à 4 retailers. Geen wil, geen goesting… pijnlijk. We hebben nog geprobeerd om het allemaal te activeren, door bijvoorbeeld de bedtest te lanceren, maar het is niet gelukt.’

Ging het om grote bedragen?

Lennart: ‘Voor de retailers niet echt. Pakweg 1.000 euro per jaar. Voor de fabrikanten een pak meer uiteraard. De laatste maanden hadden we nog Revor en Aquinos bedding aan boord, maar veel meer believers waren er naast Jan Maes en Tom De Coene niet meer. Wat de retailers betreft, wilden we met Wim Herman en Pascal Mannekens nog wel iets opzetten, maar uiteindelijk stootten we op een te grote desinteresse in het project. Vroeger geloofden ook nog Auping, Tempur, Recor en Veldeman in dit project. Blijkbaar kan dat vandaag niet meer: samen je schouders onder een project zetten.’

Hoeveel geld is er eigenlijk op jaarbasis nodig? 

Lennart: ‘Met 200.000 euro kan je al veel doen. We hebben nu met het laatste geld van De Slaapraad die radiocampagne betaald. Met radio bereik je een erg breed publiek, vandaar. Het geld is nu op.’

Hoe zijn de reacties op de campagne van de afgelopen weken?

Lennart: ‘Van sommige retailers kreeg ik goeie reacties. Dat is toch iets.’

Teleurgesteld?

Lennart: ‘Het is een mooi verhaal geweest. We hebben toch dat idee van ‘wissel je matras om de tien jaar’ in de markt kunnen zetten. Maar… dat we met De Slaapraad niet verder kunnen gaan, zegt veel over de samenleving vandaag. Het is ieder voor zich. Hoe meer sociale media, hoe minder sociale samenleving. Hoe slimmer de computers worden, hoe dommer de mensen.’

(VW)

 

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn