U bevindt zich in het consumentengedeelte van de website

Casa stopt met papieren folders

Meubi-connect is een digitaal B2B-platform waar retailers en fabrikanten snel, overzichtelijk en visueel zaken kunnen doen.

Digitale transformatie staat ook bij Casa hoog op de agenda: de retailer stopt met de huis-aan-huis bedeling van papieren folders en lanceert ook een digitaal getrouwheidsprogramma, zo meldt Retail Detail.

Digitale catalogus

Vorig jaar verdeelde Casa nog haast elke maand een papieren folder in meer dan tien miljoen brievenbussen in acht Europese landen. Dat gaat echter gepaard met een hoge kost en een grote impact op het milieu. Nu gaat het roer om: de interieurketen stopt met de huis-aan-huis bedeling van folders en lanceert voortaan elk seizoen een nieuwe digitale catalogus op de website. In de winkels kunnen klanten die dat wensen nog steeds een papieren catalogus mee naar huis nemen, maar de oplage daarvan daalt dus drastisch.

Tegelijk stopt Casa ook met de papieren stempelkaart. De retailer introduceert het nieuwe loyaliteitsprogramma Casa Friends, met een digitale klantenkaart. Leden genieten van extra voordelen, exclusieve promoties en kortingen.

Er beweegt wel meer bij de decoratieketen, die zowat 500 winkels heeft in acht Europese landen: de afgelopen jaren werden de collectie, het winkelconcept, de positionering en de e-commercestrategie herzien.

https://be.casashops.com/nl

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn