U bevindt zich in het consumentengedeelte van de website

Beter resultaat Beter Bed ‘ondanks en dankzij’ corona

Meubi-connect is een digitaal B2B-platform waar retailers en fabrikanten snel, overzichtelijk en visueel zaken kunnen doen.

Beddenfabrikant Beter Bed in Uden heeft in 2020 flink beter gepresteerd dan een jaar eerder ‘ondanks en dankzij’ de coronacrisis. De beddenfabrikant merkte dat consumenten meer geld besteedden in en om het huis en profiteerde daarvan. Maar de Nederlandse winkels van Beter Bed moesten ook gedurende twee perioden de deuren sluiten vanwege de maatregelen. Beter Bed voerde met name de online verkopen fors op.

Door de verplichte winkelsluitingen stelden klanten de aankoop van een bed vaker uit, omdat veel mensen toch graag langskomen om te testen of persoonlijk advies te krijgen, aldus Beter Bed. De omzet van het bedrijf, vooral actief in de Benelux en Zweden, steeg vorig jaar naar 222 miljoen euro, tegen bijna 186 miljoen euro een jaar eerder. Dat blijkt uit de jaarcijfers van het bedrijf.

Daarnaast schreven ze in Uden weer zwarte cijfers, waar een jaar eerder nog een verlies werd genoteerd. In 2019 ging het Udense beddenconcern langs de rand van de afgrond, met name vanwege de slechte resultaten in Duitsland. Het Duitse Matratzen Concord is inmiddels verkocht aan een Aziatische investeerder.

Advertentiebudget

Beter Bed boekte in 2020 een winst van acht miljoen euro. Volgens topman John Kruijssen is dat onder meer te danken aan tijdige investeringen in online en het opvoeren van het advertentiebudget aan het begin van de coronacrisis. Kruijssen is blij dat de winkelverruiming aanstaande is: ‘voor ons uitstekend want we hebben veel vierkante meters per winkel en kunnen straks dus meer klanten ontvangen’.

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn