U bevindt zich in het consumentengedeelte van de website

4de spreker op het Navem congres: Kathleen Cools van Attitudo

Meubi-connect is een digitaal B2B-platform waar retailers en fabrikanten snel, overzichtelijk en visueel zaken kunnen doen.

Kortste bio:

Kathleen Cools is oprichter van Attitudo waar zij sinds 2015 sales professionals traint en coacht om op een duurzame manier high performing resultaten neer te zetten. Kathleen is gastdocent aan KDG en auteur van ‘Black box van de topverkoper’ (Lannoo Campus, 2018) en van ‘De hybride verkoper’ (Lannoo Campus, 2022).

 

Gaat spreken over: De hybride verkoper

 

Hoe zou u uzelf omschrijven?

‘Ik ben een enthousiaste, positief ingestelde en sportieve dame die houdt van mode. Ik ben gepassioneerd door alles wat met verkoop te maken heeft, en krijg energie als ik mensen kan inspireren of in beweging zetten om nieuwe dingen te doen.’

Bent u het voorbije jaar tot nieuwe inzichten gekomen?

‘Ja, dankzij het boek Atomic Habits van James Clear, heb ik ingezien dat ik geen wereldschokkende verbeteringen moet doorvoeren om succesvol te zijn. Succes is het resultaat van dagelijkse gewoontes, niet van eenmalige transformaties. Dat geldt zowel in ons privé- als in ons professioneel leven.’

Wat houdt u momenteel bezig?

‘De opstart van een nieuw bedrijf naast Attitudo, de trainingen voor mijn eerste halve marathon en te waken dat ik niet teveel hooi op mijn vork neem.’

Waar ligt u van wakker?

‘Ik ben een goede slaper, maar waar ik wel eens van wakker lig is dat de tijd zo snel vooruit gaat en ik al een stuk over de tweede helft van mijn leven zit.’

Leg eens een paar van uw buzzwoorden uit aan de leek.

‘Hybride’: het samenbrengen tussen 2 eigenschappen die op het eerste zicht tegenovergesteld zijn

‘Non -selling-modus’: hoe minder je als verkoper wil verkopen, hoe groter je impact bij de klant

‘Groeimindset’: de overtuiging dat we door hard te werken en door te zetten, zelf ons succes kunnen maken, en dat dit niet afhangt van aangeboren eigenschappen’

Welk inzicht kan meteen concreet vertaald worden naar de interieursector?

Klanten van vandaag hebben een aversie aan hard-selling verkooptechnieken. Ze willen in de eerste plaats advies krijgen, geholpen worden en nieuwe inzichten verwerven. Pas dan gaan ze over tot kopen. Als verkoper maak je echt een verschil door je klant vanuit non-selling-modus te benaderen. Je wint vertrouwen, en dan volgt de verkoop.’

Hoe kijkt u naar het voortbestaan van fysieke retail?

Ik geloof heel sterk in een omnichannel retail waarbij fysieke winkels geïntegreerd zullen worden met online verkoopkanalen. De focus van de fysieke winkels zal meer gericht zijn op het creëren van unieke ervaringen voor klanten. Dit kan dan betekenen dat winkels fungeren als showrooms waar klanten producten kunnen bekijken en uitproberen voor ze online bestellen.’

Wat mag de ceo vandaag nooit meer doen?

‘Verwachten dat mensen hun job doen ‘omdat ze daarvoor betaald worden.’’

Van wie heeft u ooit goede raad gekregen en waarover ging die?

‘‘Als je op je sterfbed ligt, zorg dan dat je geen spijt hebt omdat je bepaalde dingen niet gedaan hebt’, was de goede raad die ik als jonge verkoopster kreeg van mijn toenmalige sales manager.’

Tip een goed boek?

‘Op het ritme van je team’ van Dominic Rossi

 

Uw site: www.attitudo.be

 

Schrijf u in voor het Navem meubelcongres via onderstaande link

https://navem.be/meubelcongres/

Deel:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn